söndag 5 september 2010

Vantar till en liten tjej

Äntligen har hantverksintresset börjat göra sig lite mera påmint igen efter den sköna sommaren. Tar en mjukstart med att sticka vantar till lillflickan för någon häftig start lär det nog inte bli. Eftersom jag fick rå om lillflickan lite den här helgen så påminner jag mig om att dockan behöver både kläder och sängkläder. Lätt att tänka att det skall jag sy till henne men det tar sin tid ibland innan man kommer sig för.
Nu lovas återigen varmt väder så knappast behövs några vantar den här veckan. Visar ändå vantarna som inte är särskilt märkvärdiga, mönstret är nog taget rätt ut från luften vartefter stickningen fortskred.


De grå vantarna är stickade i Corallo garn som jag gillar mycket. Köpte det vid Anttila för ett par år sen men verkar inte finnas nånstans mera.

3 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Söta vantar! Det där skulle jag tycka om, att sticka åt ett barnbarn och sy till dockan! Tids nog! Ha en bra vecka! ♥

Annelis hantverk sa...

Så vackra och varma vantar till lillflickan när hon skall ut och leka i snön! Jag har alltid tyckt om att sy dockkläder.
Ha det bra!

Bea sa...

Söta vantar! Snart medger min tid också lite handarbete eller pyssel, när höstmörkret lägger sig :)
Ha en bra dag! /Bea