onsdag 1 december 2010

Inga marknadsbilder

Trots att jag varit på marknad vid Rosenlunds i kväll så har jag inga bilder därifrån att visa. Man kan ju faktiskt ha "minnesförlust" ibland och helt enkelt glömma kameran men det harmar ju väldigt efteråt förståss.
Den marknaden är ganska liten men det var jämn ström av folk och jag är helt glad över en bra försäljning. Där säljs julgröt och kaffe med dopp i drängstugan som är i riktigt gammaldagsstil med kala stockväggar, öppenspis och pyntat med vikta pappersband och dylikt. Där finns också ett stort gammalt stenfähus där folk även får vandra runt och titta. Riktigt gammaldagsmysigt. Alla träd o buskar pryddes med den frostiga snön, facklorna brann lite här o var likaså en hel tunna med eld i, julgubben vandrade runt och delade ut pepparkakor och barnen åkte kälke så julstämningen räckte till alla åldrar.
Istället för en bild på hantverk så blir det nu naturbilder efter gårdagens promenad. Med lite fantasi så kunde jag se tomtar som gömde sig bakom de snötyngda granarna.


Vår dator har nu strejkat två gånger så vem vet när den tjurar på riktigt. I såfall att den stannar helt så vet ni varför inläggen uteblir en tid men jag hoppas verkligen den repar sig på något sätt. Vi ses.

6 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Så synd att du glömde kameran för jag skulle gärna vilja se den marknaden. Det verkar ju som den skulle vara så gammeldags mysig!
Vackra julkortsfoton du tagit, fattas bara en röd tomte bland granarna!
Ha det bra!

Snäckskalsdalen. sa...

Asch då, men det är sånt som händer. Jag njuter i alla fall av dom fina granarna.
Kram

Lyckoslanten sa...

Du beskriver så bra att man kan se bilderna framför sig! Vilken tur att vi har begåvats med fantasi! Allt blir så mycket trevligare då! Hoppas tomten ser över din dator! ♥

Nette Cecilia sa...

Trevliga vinterbilder från dig ,synd att glömma det tredje ögat ,kram Nette

Black Iris sa...

Ja visst blir man lite sur när man glömmer kameran hemma. Det har ju blivit ännu viktigare nu sen man börjat blogga på något sätt. Tittar man noga skymtar man de skygga tomtarna ja.
Ha en skön helg

Kram Maidi

Bea sa...

Mysigt med julmarknad i gammaldags miljö, det höjer stämningen rejält :)
Visst har vi haft ett underbart väder de senaste dagarna och skogspromenader har det blivit nu och då för min del med och njutit av rimfrosteni träden.
Ha en fin andra advent! /Bea