söndag 15 maj 2011

En titt vid sommarstugan

Så var det söndagkväll igen och en ny vecka framför oss.
Vi gjorde ett besök till vår sommarstuga i dag och vädret var riktigt passande för lite jobb. Jag visar först bilderna därifrån som kommer här.
Mössöronen är nog betydligt mindre där ute vid sjön än vad dom är här hemma men ett riktigt härligt fågekvitter fick vi njuta av.
Vem månne bor i denna stubbe? nästan så fantasin manar en till att skriva en saga när man får se såna stubbar.
Visst är naturen fantastisk med sina otroliga konstverk, oberoende om det är lava eller något annat.
Nästan så man behöver se taklöken genom en kameralins för att se vilka "fransar" den har i bladkanten.
Olyckligt med detta fågelbo som fick uppleva en regel skakning med motorsågen innan det blev upptäckt. Jag undrar verkligen om mor och far till dessa ägg alls kommer igen för det blev hängande på en gren som blev avkapad. Olyckligt men vad gör man och dessutom vet jag inte ens vilken fågel som hade detta bo. Blåturkosa pyttesmå ägg fanns i som ni ser.
Önskar er alla en skön vecka trots att här lovas regn men även det kan ju vara välkommet ibland. Och tack för alla besök och kommentarer, jätteglad att ni kikar in. Vi ses.

5 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Fine bilder fra sommerstedet. Håper fuglemor kom tilbake til eggene.

Nette Cecilia sa...

Så vacker färg på äggen jag gjorde något liknande en gång ,man får liksom lite dåligt samvete,kramis Nette

Annelis hantverk sa...

Så vackra ägg! Hoppas fåglarna hittar dem och ungarna kläcks! Finns verlkigen mycket att upptäcka i naturen.
Ha en fin dag!

Black Iris sa...

Det där fågelboet ser precis ut som de bon gärdsmygen bygger hos oss på torpet. Boet består mest av mossa och de bygger på grenar och buskar som är lite skyddade.
Jag måste också berätta att jag nu har köpt några sidenrosor i olika storlekar och en jobbar-kompis ska ha med sig taggtråd till mig nu i veckan. Vi får väl se vad det blir..

Kram Maidi

Unknown sa...

det var verkligen en fin färg på de där äggen!
ha de bra!
susanne