måndag 30 maj 2011

Liten fotorunda vid sommarstugan

Hej på Er!
Nej jag har inte övergett min blogg ifall ni trodde det. Som ni andra säkert också varit med om så lyckas man inte alla gånger att få just det och det att ske, istället blir det nåt annat man fokuserar på just då.
Eftersom gräset växer så det knakar även vid sommarstugan så blev det skärgårdsliv för vår del i helgen. Inget videre väder men när det är lite ruskigt så inbjuder det till lite jobb med dittan o dattan för att hålla värmen när man är ute, sen är det ju härligt att på kvällen få sitta och mysa framför brasan.
Jag gick en runda där med min nya kamera så här kommer några bilder, men jag undrar faktiskt hur jag skall bli bra på detta fotande för jag är fruktansvärt lat att läsa bruksanvisningar så då blir det ju att mixtra sig fram. Nåja, några st blev ganska ok men många fler blev raderade.
Det hade just regnat och vattendropparna fanns att beundra i olika storlekar o former.

Näver som rullar ihop sig på en björkstubbe.
Denna gula lava fanns på stenmuren vid vår grillplats. Undrar just om den blivit gul av regnet eller om det är en annan sort.
Jag tyckte att här på denna stubbe fanns så många olika färger att jag bara måste föreviga den.
Och till stist "fröknarna" Fräken stod så ståtlig vid vägkanten, nästan som om de stod i givakt.
Det blir tyvärr dålig fart på motionsrundan när det finns så mycket att se genom en kameralins trots att tanken är att förena nytta med nöje. Nåja, det blir väl motionen en annan dag hm,hm.
Hjärtligt tack för alla kommentarer, det värmer att se att intresse finns för min blogg. Önskar er alla en bra fortsättning på veckan. Vi ses igen en annan dag.

9 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Ljuvliga bilder du fick på din foto-promenadrunda!
Ha det bra!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fantastiska bilder! Regndropparna är underbara och all mossa helt underbar.
Agneta kram

Bea sa...

Vackert med alla dessa naturliga inslag som vi har runtom oss och jag fascineras alltid av den vackra mossan på stubbar och stenar.
Så mycket trevligt ni haft i Jakobstad, med gammaldags hantverk osv!
Må gott! /Bea

Anita Tørmoen sa...

Så flotte bilder:)

Rantamor sa...

Och du säger att du inte kan fota...klart du kan det har du ju bevisat här.
Och ögat för motiven har du ju med.
Och det där med inställningar kommer med tiden så är det med mig med.
Och ännu har jag en ocean i lärdom att lära innom fotografering.
Och jag borde lära mig sova med eftersom jag sitter här å bloggar 02:19...
Men svarta korpar hackar på mig och min onda rygg..... =(

Ha det gott tittar in igen sen.

Hantverkarglädje sa...

Känner jättebra igen det där med ond rygg. Ibland sätter jävlar anamma fart i en och så gör man det man menar och får ta sviterna efteråt.
Tycker själv att jag bara hinner planera o sätta igång lite på våren så sen är det nästan stopp. Skam den som ger sig, det finns ju annat roligt. Ha det så gott det går, vi är ju många som har det där ryggfängslet.

Rantamor sa...

Hahaha ja så där gjorde jag till min dotters blogg häromdan...
kommenterade på min egen blogg...
så d kan bli...men skit samma...
tanken ÄR ju god.

Tjingeling.

nattugglan sa...

va fina bilder,,särskilt nävret,,som hade rullat ihop sej..regn droppar är oxå fint.//kikka

Ullis sa...

så vackra bilder! Det gäller att se detaljerna!
Ha en fin kväll!
Ullis