måndag 9 maj 2011

Smide i Hantverkarboden i Jakobstad

Hej på er alla besökare!
Nu när morsdagen är till ända så får vi ta tag i vardagsrutinerna igen. Skall erkänna att jag suttit mest hela dagen och lekt med min nya kamera som alla mina herremän förärat mig på morsdagen. Det finns faktiskt en hel del andra göromål som också pockar på. Visst, roligt att få en bättre kamera men det där att sen lusläsa bruksanvisningar, det är nog inte min grej.
Jag hoppas att ni alla fick njuta fullt ut på morsdagen. Här i Österbotten hade vi ju riktigt fint väder så det blev säkert kaffe o tårta ute i det fria på många ställen, så även här.

Som ni ser så har jag bilder här från månadens utställning i Hantverkarboden. Den här gången är det således smidda saker som visas. Många fina saker men här visar jag bara några st.
Den fyrarmade ljusstaken var riktigt rubust och inger en antik känsla.
Ljuskronan den likaså.
Smidda servettringar känns verkligen lite genuina.
Korköppnare, fullt användbar men också som en rolig grej.
Smycken med både hjärtan och kors, speciella och vackra.
Knappast kan man säga annat än att denna utställare gjort ett mycket gott arbete.

Välkommen igen och ha det så gott. Vi ses.

2 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Der så jeg mange fristelser:)

Vform sa...

Åh, så mycket fint igen i Hantverkarboden!
Tur vi har dej som visar en del därifrån ;)
Ha en solig och fin dag!
Hälsn. söderifrån.