söndag 5 augusti 2012

Bröllop

                          I går kväll var vi bjudna till denna bröllopsfest. Bruden var min systerdotter.
                                                       
  Paret vigdes i Vörå kyrka. Böllopsfesten gick av stapeln vid Norrvalla där det serverades god och och trevligt sällskap var det gott om. På slutrakan spelades det upp till dans så det blev även en och annan svängom.  Jag säger tack än en gång för den trevliga festen  och lycka till i framtiden till det nygifta paret.
 

  Vackra bröllopstårtor med blåa blommor. Med denna vackra blåfärg på marsipanen kunde man tro att den är färgad med blåbär.
    Bruden släpar iväg med brudgummen på översta tårtan men nej, den riktiga bruden är en snäll flicka så hon skulle alldrig dra iväg med sin man på det sättet. Dessutom tror jag inte att mannen skulle göra sig förtjänt av det heller.


         Min några år gamla festklänning fick duga också denna gång. Det gick an eftersom vi var några stycken med långklänningar men de flesta hade numera kort men allt går ju för sig.
      Thaisiden som väntar på att bli sydd finns i mitt skåp men eftersom sylusten uteblev så får det ligga kvar till nästa fest, när nu det blir vet man ju alldrig.

      Jag tänker söka mig till skogen nu så länge regndropparna håller sig kvar där uppe. Bråbär finns ju och de behöver hämtas hem inför kommande vinter.
      Önskar er en skön söndag och välkommen igen här på bloggen. Tack för alla besök och kommentarer.
                                         Ha det gott.


4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Så roligt att få gå på bröllop och klänningen din är väldigt fin! Lycka till i bärskogen. ♥

Nette Cecilia sa...

Så trevligt att få gå på bröllop i den kyrkan har jag varit också för jag har släkt i Vörå .Snygg klänning du hade ,långklänningar eller maxiklänningar är ju högsta mode nu .kram nette

Snäckskalsdalen. sa...

Festligt med bröllop! Alla brudar är så fina nu för tiden i sina klänningar som ser ut som härligt marängfluff! Och tårtorna har blivit konstverk.
Din klänning ser jättefin ut!
Agneta kram

Catarina sa...

Det är så fint med bröllop!
Va roligt att du visade tårtorna. För en konditor är det väldans intressant med just tårtorna :) Från min arbetsplats vet jag att alla vill ha sin personliga bröllopstårta. Så många olika modeller blir det.
Försökte mig på blåbärsplockning igår kväll, men maken till hungriga krankar har jag aldrig varit med om. För göra ett nytt försök, bara regnet kunde tänka sig att avta.

Ha det bäst!
Catarina