söndag 19 augusti 2012

Skön musik vid Jutbackamarknaden

                Så är Jutbackamarknaden över för denna gång. Två riktigt trevliga dagar vill jag säga. Som vanligt var där massor av folk, ända smolket i bägaren var nog den "härliga" värmen. Jag skriver härliga för att jag själv gillar värme men en sådan här gång borde det gärna vara lite svalare för alla. Som en flanör sa där att det går ju inte att bli inspirerad i denna värme. Verkar i alla fall som ingen vill missa denna marknad efter hur proppfullt med besökare det var periodvis.
     På fredagkväll fick vi vid vårt bord skön musik  från en gammal Lp skivspelare driven med batteri som sonen grejat dit. Riktigt mysigt med lampor och musik sen skymningen föll. Vi for hem till natten men sonen och hustrun hade sålt en del på sena timmen till kunder med ficklampor i hand.
             Lördagen blev lika varm som fredagen så mot eftermiddagen tunnades folkmängden ut rätt snabbt.

        Massor med både gamla och nya grejer så vanligen brukar alltid något följa med hem. I år var det rätt dåligt på den fronten för min del men ett par sagoböcker blev det i alla fall.
       Musik fanns som ni ser på flera ställen, här spelas panflöjt.

Ibland träffade jag många bekanta och gamla bekanta på samma gång så ni kan tro att det var riktigt skoj att att få motionera pratmusklerna.
       Några bloggvänner träffade jag inte men då sprang jag faktiskt runt en hel del eftersom vi är fyra st som turas om att passa vårt bord.  Jag träffade åtminstone Allt o lite till för hon hade också bord där.

     Nu är vi ju faktiskt inga riktiga marknadsförsäljare som försöker göra pengar på det hela. Ena sonen och mannen som från början för några år sen hade ett visst intresse att sälja en del gamla moped och bildelar skaffade plats där, sen ville även vi fruar vara med på ett hörn och då detta var helt ok för dem så blev det här nog mest en rolig grej för oss alla. Eftersom vi har husvagnen där och vi är fyra stycken som kan turas om så får vi ju själva flanera runt när vi har lust. Riktigt kul skall jag säga.

    Men nu alla besökare får det vara nog för denna gång, vet ej varför mina inlägg här blir till så sent på kvällen nuförtiden.Kanske får mörkret snart svängt mig på rätt väg igen.
                Ha det så gott till dess vi ses igen.


   



1 kommentar:

Nette Cecilia sa...

hittade dig inte,bättre lyck nästa gång o jag hade ju fyndögonen på så då är det svårt att se människor det var många som kom o sa hej till mig , tyvärr ,det var så varmt att ibland bara gick man för att söka lite skugga ,man orkade inte ens se sig runt .Gjorde några fynd så jag är nog nöjd ,kram nette