söndag 24 februari 2013

I brist på annat

     Eftersom jag denna vecka varit alldeles tom i huvudet på inlägg och den verkar ännu fortsätta så tar jag till dessa snabba vienerbröd i brist något annat passande som inlägg här.
     Jo det var en snabb ringning till lillebror med familj att komma på besök i går kväll och då blev det att ta till några snabbisar.
    Tror säkert att de flesta kan gissa vad detta är men för att ingen missuppfattning sker så kan jag säga att det är bara jultårtdeg som jag skurit i cirklar och satt lite äppelmos och några hallon i mitten. Snabbt och lätt att göra.
         Dessutom när man pudrar över lite florsocker så ser dom riktigt frächa ut. Inte så söta heller så jag tycker de är helt ok.
    Jag brukar ibland baka muffins och sätta i frysen som sen får bli cucakes när så behövs. Även dessa kom väl till pass och blev till sist väldigt goda med lite frosting ovanpå.
                 En vacker krukväxt blev jag bjuden på och kvällen avnjöts med många glada skratt.

   Även söndagen är snart till ända, även en trevlig sådan med besök av den yngre generationen och skoj med småflickorna.
           
             Ha det så gott alla ni som kikar in här. Vi ses igen en annan dag.

6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Jag brukar också använda tårtdegen på det där sättet ,fin blomma ,kram Nette

Steekjes en Stygn sa...

Ibland blir det som om det står alldeles still när det gäller att göra ett inlägg.
Fina bakelser blev det i alla fall och en trevlig helg. Vi hade en trist dag med snö. Jag vill ha vår istället.
Anje

annika sa...

Det var ett bra tips för att få ihop till ett gott fika. Det ser väldigt gott ut.
Härligt att träffas och umgås.

Kram
annika

Snäckskalsdalen. sa...

Så mysigt ni verkar ha haft det, jag älskar att skratta och ha roligt och vilka godingar du fixade till så där fort och lätt bara. Jultårtedeg är det ungefär samma som smördeg tro. Tror jag skall pröva, det såg väldigt gott ut. Och muffins lite instant var ju snillrikt! Jag fick många tips här!
Agneta kram

Black Iris sa...

Det var väl inget dåligt inlägg. Jag blir hur fikasugen som helst. Synd att du bor så långt bort:)
Jag har några snart övermogna bananer som jag nog gör en kaka av idag. Det får duga..

Kram Maidi

Lyckoslanten sa...

Visst tycker man ibland att man borde komma med något enastående inlägg och det är dina bjudningstips! Jag kan se att du också har fått murgröna.
ha en bra vecka! ♥