söndag 14 april 2013

Fortfarande lite stickning

     Den vackraste bilden jag har just  nu måste ni bara få se. De som hängt med ett par år på min blogg så har tidigare sett syster yngres vackra hängande kaktus. Den är en av de allra vackraste blommorna jag vet och nu blommar den igen.
    Nu har även jag en växande sådan om än liten ännu men eftersom de kräver något år på nacken innan de vill blomma så får vi se hur mitt tålamod klarar detta.

    Syster yngre har en hel del mera av den varan just i detta sammanhang. De blommor som inte vill   trivas hos mig brukar rätt snabbt bli ratad.
     Här har syster yngre virkat några glasunderlägg i ganska skirt garn så de var riktigt snygga.
                                  Närmare bild här ifall det skulle bjuda till inspiration.
       Sen är jag själv på gång med att sticka disktrasor. Allt smått är ju roligt att virka och sticka eftersom det går att sticka några varv nu och då. Garnet heter Mandarin och Andora, 100% bomull och tvättas i 60.

   Eftersom jag just nu försöker rensa och få ordning i garderober och skåp så är ju denna stickning mycket passande mellan varven.
   Verkligen inte klokt allt vad som blir samlat i garderober, riktigt så man blir less på sig själv att ha så mycket grejer och kläder bara så där i fall om. Tror att de allra flesta av oss brottas med det där välfärdsproblemet.

    Den allra första riktiga vårdagen går mot sitt slut. I går regnade det och det gjorde ju sitt till eftersom snödrivorna slog ihop rätt bra. Antagligen kommer våren även hit till slut också. 
    Känns lite som jag borde riktigt ge järnet här inomhus för när värmen kommer då är det uteliv som gäller. 
    Önskar er allt gott inför en ny vecka. Vi ses igen en annan dag.
     

8 kommentarer:

Rantamor sa...

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, alltid håller du på med nånting, kan du inte bara göra ingenting nångång!!!!
Jag blir ju så stressad,
vad har jag gjort idag ????
Ingenting.
Men du kanske såg blöjtårtan jag gjorde till Vincent...
alltid något
=) =) =)

Tjingelingen.

Nette Cecilia sa...

Flitig är du hela tiden min tid är mellan spisen tvättmaskin och mangel idag ,kram Nette

Steekjes en Stygn sa...

Det där med garderoben känner jag så väl igen. Kanske man använder det någon gång igen.....eller men det var så dyrt...... Eller jag var så sötbi den( jodå för 20 år sedan). Du är inte ensm om detta. Vilken vacker färg på blomman. Jag har en gammal efter min mormor. Stickling av stickling förstås.
Söta glasunderlägg. Finns det något mönster på dem?
Ha en fin vecka och stressa inte men njut.
Anje

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka underbara blommor! Vilken form och vilken färg, helt otroligt vacker! Jag som har kaktus som favorit är helt fascinerad!
Och flitig är du med handarbete som vanligt och fint blir det!
Agneta kram

Fjällripan sa...

Jättefin färg på kaktusblomman! och ja rensning av garderober o skåp är något jag verkligen känner igen...fy vad man samlar på sej och fort går det. Men så skönt när man fått rensa bort lite :)

Rantamor sa...

Var det ni som fått ett nytt litet barnbarn ???
Såg på Öt och eftersom ert efternamn är lite ovanligt så sammanförde jag lilla Agnes med er !!!
(hette hon ens så, jag kanske kom ihåg fel) Men efternamnet satt iallafall...

Tjingtjong.

Hantverkarglädje sa...

Nej du Rantamor, lille Agnes var inte vårt barnbarn men samma efternamn. Så det så.

Hantverkarglädje sa...

Nej du Rantamor, lille Agnes var inte vårt barnbarn men samma efternamn. Så det så.