måndag 1 april 2013

Rolig virkning

     Ja så rolig virkning har jag faktiskt inte haft på vem vet när. En bild på på dessa glasunderlägg som fanns på någons blogg gjorde mig så inspirerad. Dessutom hade jag köpt ett litet knyte med garn på loppis där en liten del av detta garn ingick.
    Det var så himla roligt att virka med pastellfärger så jag gick och köpte några nystan och nu har jag virkat upp alla dessa nystan.
                                 Inte billigt garn alls men jag fick 6st från varje nystan.

      Mönstret blev som det blev för att storleken skulle bli passande med detta garn. Mönstret svarvade jag således ihop själv men idén kom från någons blogg.

                           Det blev ok men två uddar mindre för att inte bli buckliga i kantan.
 
      Skulle gärna virka ännu flera men eftersom jag fört en liten bunt till Hantverkarboden och sen tänker ha lite hemma så måste det tyvärr räcka.
     Jag tänkte mig så här att när jag vid midsommaren vill duka till fest så tar jag en enfärgad duk, plaserar ut dessa i olika färger och dekorerar med vilda blommor med samma färger såsom blåklocka (blå), prästkrage (vit), klöver (rosa), näva (lila), alla dessa borde blomma ungerfär vid den tiden. Grönt finns ju i massor men sen vilken servett som skulle passa bäst, det bör nog testas fram.
     Detta var min fantasi inför sommaren  just nu.

   Påsken är ju nästan över för denna gång och vi har haft ett riktigt härligt väder hela helgen. Utevistelse blev det för hela slanten med vandring både i skogen och på isen, grillning och även pimpel utan napp men sol på näsan fick vi allt.
 
   Jag är glad för alla besök ni gör här och tackar ödmjukt för kommentarena så ni är hjärtligt välkommna igen. Vi ses, ha det så gott.

7 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Jättefina! Jag kan förstå att det var en rolig och framför allt vacker virkning! ♥

Janne i Fagerlia sa...

Søte glassunderlag i lekre pasteller :)

Steekjes en Stygn sa...

Så läckra färger. Dit midsommarbord blir jättesnygt. Kan förstå,att du bara vill fortsätta med den här virkningen.
Ha en fortsatt fin vecka.
Anje.

Rantamor sa...

Kreativa du.
Och din idè om midsommardukningen lät som himlans fint.
Midsommar, ja då är det förhoppningvist snöfritt !!!

Ha d gott och hoppas att påsken blev finfin...

Vform sa...

Fantastiska underlägg ...
säkert passande till midsommarbordet!
Ha en fin dag!

Anonym sa...




Hello,


Nice that you have found my blog.
I'll also take a look at your's.
Beautiful coasters, what a beautiful colors you have used.
I do enjoy it!!

Maybe untill next time?

Love Thea ♥

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.