torsdag 12 november 2015

Lite nytt i vårt kök

    Vid Hantverkarboden har vi flera medlemmar som väver väldigt fina mattor. Redan i somras spanade jag in en matta som en av dessa medlemmar hade till försäljning på gammaldagstorget och den mattan var svart, grå och vit.  Tyvärr var den för lång för att passa i vårt kök men hon lovade ha en likadan men kortare klar till mig före julen.
    I går var den klar och inte bara den, hon hade två st som jag fick välja mellan. Verkligen svårt men det blev ändå den som jag spanat in tidigare.


      Den andra mattan hade mera vitt i sig och var precis lika fin och passade lika bra i vårt kök men en måste jag ju välja och det blev den föregående.
      Vill säga att jag är hel nöjd med den. Kan även tipsa er om att där vid Hantverkarboden finns många vackra hemvävda mattor till försäljning ifall någon är i behov av just en handvävd trasmatta.

   Sen mattan kommit på golvet så tog jag fram de oanvända bordstabletterna från Selected by house som jag sparat just till dess att jag hade en matta i grå-svart. Vips så var här lite finare kändes det som. De gula kuddarna är inget problem för det överdraget är ju lätt att byta. Värre är det med vårt gröna bord som borde vara grå eller vit men nu är det ju grönt och är säkert så ett tag till.

     I morgon blir det en tidig morgon eftersom jag skall sitta i bussen några timmar innan vi anländer till Tammerfors. Där går den stora Hantverksmässan av stapeln  som sägs vara Europas största. Har besökt den många gånger men lika roligt är det att åka dit igen.
    Kanske har jag någon bild därifrån att delge er efteråt. Ha en skön helg. vi ses.

2 kommentarer:

Rantamor sa...

Gillar verkligen den mattan du valde, skulle jag också ha valt om jag fått välja,
den hade suttit som ett smäck i mitt kök också.
Ha nu så trevligt på din hantverksmässa i Tammefors,
och visa mig lite av allt det vackra sen i nästa blogg.

Tjingelingen från Rantamor.

Vform sa...

Riktigt jättefin är din nya matta!
Jag har vävt några själv på kursen ... men blir mest löpare :)
GRATTIS till vinsten ...
Ha en trevlig dag i T.fors!! Blev inget i år för oss!
Kram!