lördag 10 december 2016

En trevlig dag på Södermalm i Jakobstad.

    I dag var det marknad på Södermalm i Jakobstad som numera hör till i december.  Mycket folk som ni ser. Många pratglada människor, vackert väder och lagom kallt men ack alldeles för kallt för min del som har väldigt lätt att frysa.
    Tur att syster äldre var med och delade bord med mig. På så vis kunde jag vandra runt lite och hålla värmen bättre.
    Bra att man får sålt en del för det betyder ju att man åter får göra något nytt när det kliar i fingrarna men ändå är säljandet inte allt på en marknad, lika trevligt att träffa folk även för en pratstund. Tack till alla som besökte oss.

      Efter denna marknad skall jag ta mig an lite av mina Tro Hopp och Kärlek alster eftersom det inte passar sig att det blir tomt i den hyllan vid Hantverkarboden när det är december. Sen vet ni, tar tar jag mig för att sticka något par sockor för det känns rätt enkelt efter allt man grejat inför någon marknad.
      Trevlig söndag till er alla. Vi ses.

2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Visst är det roligt med marknad. precis som du säger är det inte bara försäljningen utan även folklivet. Det vimlar av marknader här och man hittar hela tiden nya tips. Så kli i fingrarna blir det titt som tätt. Jag och mina kompisar i vår by har gjort "dina"änglar. Och de var förtjusta . Jag tog med mina lintovgarner som jag vävt med och det funkade jättebra. Vi gjorde i flera färger. Så tack så mycket för tipset.
Adventskramar till dig från Eva

Janne i Fagerlia sa...

Så trivelig dette så ut :)