lördag 3 december 2016

Idérika elever från Novia

    I dag var jag vid Svenska Gården i Jakobstad och sålde mina hantverk. Ingen stor marknad men alldeles ok.
    Mitt emot mitt bord fanns dessa flickor från Novia inredningslinje. Jag borde ha frågat namnet men jag frågade endast om jag fick ta bild och sätta in på min blogg. Jag var riktigt förtjust i deras arbeten. De här eleverna var proffsiga och kan olika tekniker.
     De hade otroligt fina arbeten. Handukar, kuddar, väskor m.m. Kassen på bilden var ritad i mandala, tekniken som jag är en aning bekant med. Jätte, jätte fin bild på kassen här, helt i mitt tycke.

         En liten  men mysig marknad med försäljare med alla de slag och kunder i en jämn ström. Ingen trängsel men inte tomma luckor heller.

     På lördag är det marknad ute vi Södermalm. Får bara hoppas att vädret är på vår sida då.
          Ha det gott alla som kikar in. Vi ses.


5 kommentarer:

Unknown sa...

nice:)))

Janne i Fagerlia sa...

Så fine handleposer!

Mina fotostunder sa...

Så mysig marknad de var där!
Ha det bra!

Äventyret framtiden sa...

Jag har nyss läst igenom dina allra senaste inlägg och är imponerad över mångsidigheten och skickligheten i allt vackert hantverk du visar.
En fröjd, helt enkelt och några ideér fick jag också, samtidigt!

Evas Pyssel sa...

Små marknader kan vara väl så bra som stora. Det har jag också erfarit.
Kram Eva