söndag 25 juni 2017

Midsommarhelgen

    Midsommarafton firades i år hos syster yngre i deras glasveranda. Trodde faktiskt inte att vi kunde äta middagen där på grund av det svala vädret men just under de timmar vi behövde lite sol då fanns den bara där.
     Under nattens timmar hann syster yngre och jag även lite med virknålen och dela en hög med garn. Eftersom vi hade samma sorts garn men olika färger så går det ju att dela o byta så man får färger att passa ihop. Kanske låter lite tokigt men som på julafton ha,ha. Männen brukar alltid krypa i säng lite tidigare och de är ju väl förunnat detta trots att de lever med två nattugglor.

     Midsommardagen blev det ut o åka. Denna gång till Björköby för att gå upp i tornet och titta på det omtalade världsnaturarvet. Visst har vi varit till Björköby fler gånger men inte upp i tornet. Inte så fint väder då men det gick att ta några bilder.
     Verkligen speciellt dessa tillandningar eller vad kallar man dem.

    När hungerkänslan gjorde sig påmind vek vi in vid Kvarkens världshus och stillade den känslan. Efteråt blev det hemfärd och denna dag var till ända.

     I dag söndag gör vi ingenting. Jo jag har bakat en kaka som jag inte gjort på vem vet hur länge. Varför detta flög i mig just i dag vet jag inte heller men jag råkade nog bara känna för det.
     Hoppas ni alla haft en fin midsommar och så får vi hoppas att det någongång kunde bli lite varmare väder. Ha en god fortsättning så ses vi här en annan dag. Hej svejs.

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Det låter som en skön och avkopplande midsommar. Vi är också nöjda. Sillunch med en av sönerna och grillkväll med grannarna. Däremellan körde vi bort till hembygdsgården och tittade på folkdans. Det är midsommar tycker jag. Idag blåser det så man vill helst hålla sig inomhus.
Ha det fint. Kram Eva