tisdag 20 juni 2017

Virkade ponchon klara


   Ponchon blev klara till midsommarn. Min mening var att de skulle vara klara till vappen men när armfrakturen ställde till det så blev de försenade.
   Kallt har ju vädret varit rätt länge i vår så förseningen var således ok.

                              Flickorna verkar gilla dem och själv är jag också helt nöjd.

     De är virkade i Miami garnet. Det är ju skillnad på garn och garn men just det garnet är så roligt att virka med. Dessutom vet jag att det även håller i tvätten eftersom jag själv har en poncho i det garnet. Tyvärr tillverkas det inte mera men liknande finns.

    Nu vet jag inte vad nästa virkning eller stickning blir. Trots att annat är på gång så måste man nog alltid ha något sådant också på gång. Det lättaste att nappa tag i i handarbetsväg är nog just stickning och virkning, man behöver aldrig slarva med sig vare sig nålar, saxar, penslar, färger eller något sådant. Rätt och slätt en virknål eller stickor och ett garnnystan så klarar man att vara sysselsatt. Härligt att stick och virktrenden kom igen.
     Ha det så gott alla som kikar in. Vi ses.

1 kommentar:

Lisbet sa...

Jättefina ponchon!
Harmt att en del garner försvinner. Jag tyckte mycket om garnet Caroline, men det finns inte heller mera.
Ha en fin fortsättning på veckan!