onsdag 28 juni 2017

Min vackra vackra syren.

        Nu måste jag även i år få visa bilder på min vackra vackra syren. Första gången jag såg en sådan vit syren med dubbla blom och aning mot rosa färg så var i skolparken i Jakobstad. Jag frågade vid Sunds Trädgård men då fanns de inte där och då gav jag en önskan om att de skulle ta in dom.

     Nu finns de även vid Blomqvists och för två år sen köpte jag en. Jag är överlycklig att den klarat sig i våra väderförhållanden. I fjol blommade den  med endast några blom och i år har den tretton st så jag är helnöjd.

     Den är så fantastiskt vacker och jag har planterat den mitt i blickpunkten för att få njuta av den rakt från köksfönstret.
     Har  alltid gillat syrener och nu har jag den vanliga lila, den vanliga vita, den här dubbla och sen en minisyren på stam. Jag är ingen samlare av växter men syrener är bara så vackra.
     
     I kväll var det hantverkarmarknad i Bennäs så jag tog en runda, träffade många bekanta hantverkare men överlag så tyckte jag de var lite mindre än vanligt. Om det var mycket folk eller inte skall jag kanske inte uttala mig om för  jag var genast när de öppnade och den tiden talar inte sanning.
     Kanske blir det villa liv för min del i morgon, det lovas ju vackert och lite varmare väder som jag väntat på så länge. Vi ses. Ha det så gott.

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Den var vacker sådan vill jag ha ,vad heter den !

Skaparglädje sa...

Jättefin, roligt att de kunde ta hem den åt dig. Doftar den gott också?
Kram!

Mina fotostunder sa...

Ja den var otroligt vacker!
Njut av blommorna!

Hantverkarglädje sa...

Min fina syren heter Krasavitsa Mosky och hör till gruppen Syringa Vulgaris.

Isa sa...

Verkligen fina syrener, jag har endast lila, dom vita tog vi bort i fjol då de endast hade torra kvistar kvar. Så kan det gå. Såg också de fina ponchona du virkat, och bilden på blåklockorna var så vacker. Ha det gott i sommar...