söndag 2 juli 2017

Gamla trogna symaskinen

    Den gamla symaskinen gläder mig varje gång jag testar att ta ett stygn med den för varje gång tror jag att den inte fungerar. I flera år har jag haft den vid sommarstugan "ifall att" jag behöver sy något. Även denna gång förväntade jag mig att den på något sätt skulle strejka eftersom den inte ens blivit rörd på två år och dessutom finns ju alltid lite fukt vid stugor som inte används hela tiden
                   Den gick som en dans, inga hoppande stygn eller annat som kunde spöka.

      Jag kan ju inte ligga på bryggan hela dagarna så jag brukar ha en korg med lite ett o annat att pyssla med ifall jag behöver tidsfördriv. Denna gång gjorde tidsfördrivet väldig nytta då jag nålade och sydde THK dukar, pannlappar m.m. Eftersom jag än en gång tänker vara med på gammaldagstorg under Jakobs dagar så måste ett o annat bli klart.
     Tro inte att jag bara sydde och jobbade, nej en hel del slappande när vädret var på den bättre sidan. Äntligen njutbart.
     Men när det var som allra, allra lugnast i vattnet och vackrast solsken då åkte vi hem. Låter tokigt men det blev hemresa sent på kvällen istället för följande morgon.

     I dag är det öppna trädgårdar i hela landet men tyvärr är det inte många i vår nejd som har öppet. Tänker mig att ta en titt på två st, en i Jakobstad och en i Kronoby så jag säger hej svejs till er alla. Vi ses en annan dag.

1 kommentar:

Janne i Fagerlia sa...

Så kjekt at den gamle symaskinen fungerer. Kanskje kan du stole mer på denne enn de avanserte maskinene vi kjøper i dag.