onsdag 26 juli 2017

En tur till staden söderut

     Tog en tur till Vasa i går med tanken att bara ströva runt och se på ett och annat. Så blev det, hade ingen lust alls att titta på kläder och liknande men lite till mitt pysslande och hantverk blev det och visst en loppisrunda som jag kom tomhänt ut ur.

    Här ser ni mina fynd så jag var väl som en "turist" i Vasa denna dag trots att jag inte är intresserad att se muséer o gamla kyrkor.

                            Det finns ju vackra blommiga balkonger att beundra även i Vasa.

Innan vi vände hemåt blev det en tur till syster äldre som har så otroligt vackert vid deras hus.


          Klätterhortensian är helt otrolig mot den röda väggen och pionerna dignade som sig bör denna sommar.



      Hemkommen kan jag fortsättningsvis njuta av min fina orkidé på köksbordet. Den blommar så fantastiskt varje år med många blommor, i detta nu finns 25 blom utstlagna. Den har i år endast en stängel men den grenar till fyra, därav blir den så fin.
      Just nu vill solen fram här men molnen verkar bestämma än så länge. I det närmaste är det promenad eller ogräs som skall uppta min tid en stund. Ha det alldeles gott alla som kikar in. Vi ses.

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Så vackert det blommade i systerns trädgård. Men det är riklig blomning i år, åtminstone här. kanske för att det regnat så mycket. Vi har varannandagsväder. Grönsaker i mina pallkragar väller över kanterna.
Idag ska det bli lite pyssel resten av dagen. Dags att förbereda några grattiskort. Det passar denna regniga torsdag. ha det fint. Kram Eva