torsdag 13 juli 2017

50-års firande vid Kalajoki stranden.

     En trevlig vecka med många händelser är snart till ända. En dag som jag skall uppmärksamma här är ett 50-års firande i Kalajoki vi var bjudna till. Vi åkte i väg kl tio på förmiddagen och kom hem tio på kvällen.
   Visst har vi varit till Kalajoki förr i tiden men aldrig att jag minns att det var så stort område och så lång sandstrand.  Nästan så man får skämmas att bo ca 100 km bort och alltid bara åka förbi detta ställe.
     Ett ljuvligt väder som vi inte alls väntat oss. Lugnt  och skönt med 20+ och inte blåst alls.

                      Vackra blommor som jag inte sett tidigare växte bara rakt av i sanden.

     En lång sandbank där folk vandrade hela tiden (sedd från glasverandan). Hela gänget tog en rätt lång vandring och inspekterade området. Faktiskt rätt harmt  att vi inte tagit husvagnen med och stannat några dagar.

        Jordgubbstårta och en hel del annat bjöds på under dagens lopp.  Och tänka sig, vi var bjudna med handarbete 50-årskalaset till trots. Tror aldrig att jag tidigare varit bjuden till något kalas där det påpekats att vi kan ta med handarbete om vi vill.

    50-åringen (min svägerska) vet ju hur tokiga vi systrar är när det gäller handarbete för hon har ju också en hel dos av denna last själv.

      Mycket mycket trevligt att sitta i en härlig glasveranda med havsutsikt, motionera både fingrarna och munnen på samma gång.

                     Tack Camilla för denna trevliga dag med din lite ovanligare bjudning.

       Nästa vecka börjar Jakobs dagar och detta år tänker jag igen vara med på gammaldags torg så nu skall jag gå och greja till lite igen. En skön,skön vecka önskar jag er alla. Vi ses.

3 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Vilket härligt kalas!
Ja det är en härlig sandstrand i Kalajoki!
Ha det bra!

Fjällripan sa...

Å vilken härlig sandstrand! :D

Evas Pyssel sa...

Vilken härlig träff och å fina handarbeten . Tårtan med jordgubbar var inte heller fel !!
Ha det gott. Kram Eva