fredag 22 februari 2019

Renoverad toalett

      Allt blir ju gammalt och slitet och då krävs ju lite renovering. Så blev det till slut gäst toaletten som stod på tur. Vi har nämligen för vana att fixa till lite då och då så i fjol vintern blev två sovrum renoverade och nu kom således denna toalett på tur.


Man kunde ju kalla det här för en mini toalett så det har använts nästan endast som gäst VC. Inte  särskilt slitet men blev rätt gammalmodigt när resten av huset numera går i ljusa färger. Förut var det gröna också vackert ni vet från slutet 70-tal o början 80-tal.

   Den bakre lilla väggen tapetserade vi nog (jag) med lite skräckblandad förtjusning. Det var nämligen mannen som såg denna tapet och jag blev visst lite intresserad. Nu finns bara förtjusningen kvar hos mig för jag gillar den jättemycket men aldrig hade jag trott att jag skulle någonsin godkänna en tapet med även guld i på en toalettvägg. Jättebra blev det och jag är nöjd.

        Skåp o spegel ser rätt mini ut men känns då också som lite större utrymme numera trots att ytan är samma.

     Måste bara visa detta vi hade från början 80-tal. Visst, jag har gillat det hela vägen om än jag de sista året önskat vi kom oss för att byta och nu är det således gjort.

    Till sist vill jag nog också visa denna bild som jag tog onsdag kväll ca 17-tiden. Det var som ett eldhav på himlen när vi steg ur bilen hemma så fort in o hämta kameran. Färgerna häftiga men verkliga, helt otroligt. Till råga på allt på vägen hem syntes ett rött streck rakt upp i nord öst och vi kom till att solen reflekterade på en fodersilo som fanns på andra sidan ån. Naturens egna konstverk kan man säga.

    Här har vi sol i dag men lovas moln på eftermiddagen. Har hållit mig inne ett par dagar på grund av den enorma halkan  men motionen får inte gå av för då är det svårt att komma igen för en "latmask". Njut av dagen och ha det bra, vi ses.




1 kommentar:

Nette Cecilia sa...

Tapeten med guld såg jag genast och tänkte så snyggt . Jag har köpt svart tapet med guldmönster till spisrummet, få se när det blir av . Vi har också avverkat badrummet .Ha det bra ,Nette