onsdag 6 februari 2019

Vi har sååå mycket snö

     Tog några bilder här på vår gård när jag var ute i går. Det är så otroligt vackert med all den rena vita snön. Så här ska en riktig vinter vara här uppe.


         Vårt fina staket är så vackert utsmyckat just nu och jag är bara lite rädd att detta vackra snart kan töa bort. Såg på väderleken på nätet att det lovades noll till söndag och vi vet ju vad det betyder.
     

      Detta är min bromstrumma som fungerar som en gryta med blommor på sommaren och med ris i på vintern. Nu syns det inte ens vad det är.
 
                                      Lycktställningen har fått sig både kjol och mössa här.



                                                    Vår terass är också fullt snöklädd.

        Detta var gårdagens bilder som är så mörka. Nästa bild är tagen i dag och bra mycket ljusare men tagen genom fönstret.


     Solen bjuder på  sig från och till i dag och jag tackar och bockar för allt ljus vi kan få nu.
Hämtar snart barnbarnen från dagis så kanske får även jag rulla i snön lite om det vill sig. Vi får se om de är trötta eller fortfarande sugen på lite skoj.
    Ha det gott alla som kikar in. Vi ses.







1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Fina vinterbilder. Härligt med all snö.
Kram!