tisdag 26 februari 2019

Två stickningar på gång


   Två stickningar, borde ha en åt gången som jag alltid gjorde förr. Tvingade mig ofta att göra ett klart innan jag började med annat. Numera fungerar inte det men ok ändå.
     Noterade att ettan tappat bort sina nya vantar som hon verkade gilla. Rätt trevligt att få sticka något vackert till barnen så just nu blir det hjärtevantar till henne.

    Håller även på med ett par sockor till mig själv i rätt tunt garn men dem skall jag sticka färdiga i flyget när vi drar till varmare breddgrader.

    Ni ser att jag har stickor i nån sorts trä, såna verkar få användas i flyget. De stickorna håller inte bra så jag har redan köpt en omgång till och byter ut dem vart efter de blir riviga, därav använder jag dem bara i bil eller flyg.
    Halt och lite durrigt väder här men eftersom jag skall en vända till stan i dag så gör det mig inget.
                Ha det gott, vi ses.

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Vilket urgulligt mönster på vantarna och så vackra färger på sockorna. Jag är inte så förtjust i att sticka med strumpstickor, men jag borde ta mig i kragen och bara göra det.
Kram Eva