lördag 2 mars 2019

Allt o lite till

       
     Började dagen med att äta frukost och läsa ÖT. Redan från morgonen får man bli fruktansvärt lessen och arg. Läste nämligen om mobbningen i Kållby. Att mobbning får förekomma år efter år och inget stopp, man tror nästan inte det är sant. Detta berör mig djupt trots att jag inte känner personerna.
     Facebook nedvärderas ofta men här borde det göra nytta. Såg att inlägget om detta hade över 260 delningar just nu, även jag har delat. Kanske får det många mobbare att vakna upp och även vi andra att se om omkring.
     
      Så över till barnbarnen. I förrgår kväll var tre av barnbarnen här ett tag och då måste vi ju hitta på något när vädret inte var det trevligaste.
  Tvåan och lilleman styrde kosan till pysselrummet och här syns nog var fantasin flödat. Jag visade nämligen tvåan en bild på att pennställ gjord av papprullar och hon nappade genast, således blev detta gjort efter modell men blev mycket vackert. Lilleman han lät fantasin flöda och betraktaren får avgöra vad det blev. Lilleman han blev åtminstone nöjd.

     Och vad skulle då ettan göra annat än hålla på med sin telefon. Hon ville baka och ni ser det blev goda muffins med glasyr och allt. Nästa dag mumsade vi således muffins innan de åkte hem.

     I dag kommer det att bli städning som gäller här, dammsugaren är redan igång i andra ändan av huset så det är inte jag som gör detta. Sen återstår ju all annan putsning som faller på min lott.
     Ha det gott i blåsvädret. Vi ses.

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Kul när barnbarnen vill pyssla, fina saker de skapade. Och kakorna ser mumsiga ut.
Kram!