söndag 7 april 2019

Dräkter till gossarna

     Senaste vecka fick jag till dessa innedräkter till dom yngsta i barnbarn skaran. Det brukar ju heta att ränderna går aldrig ur och så är det nog. Trots att jag inte sytt kläder nämnvärt på många år så är det svårt att gå förbi något vackert tyg. I Kokkola finns ju den underbara fabriksaffären Paa Pii som har tyger och även färdiga kläder i alla möjliga färger o mönster. Jätterroligt att botanisera där men då kommer nog någon tygbit även med hem ibland.
     Tyckte att trikoo med amazon bilar var så roliga att just den biten kom med hem redan före julen. Nu har jag förvandlat dessa tyger till dräkt åt lilleman och lille lilleman. Gossarna de verkade nöjda och även mammorna.

   

     Mönstret har jag hämtat från Paa Pii eget mönster men även från Ottobre tidningen som också har så bra mönster. Flera Ottobre tidningar fyndade jag en gång på ett loppis och dem skulle jag inte ge bort för något, de är guld värda för dem som syr.

    Den här tunikan har jag inte sytt nu men mönstret till denna har jag hämtat från Ottobre tidningen och jag är helnöjd med den.
    Det blev ett syinlägg här i dag, vad nästa inlägg blir får vi se sen. Välkommen igen om ni vill. Till dess, ha det så gott.

3 kommentarer:

Rämmengården sa...

Så fint du sytt önskar jag kunde sy lika fint. Tar lite tid att lära sig. Jag har nästan precis fått en symaskin så jag får öva. Ha en fin kväll. Kommer snart tillbaka och kikar in hos dig kram från Nina

Vform sa...

Riktigt snygga! Va duktig du är .. och mångsidig!
Ha de så gott!

Skaparglädje sa...

Jättefina, förstår att de blev uppskattade av både stora och små.
Kram!