måndag 1 april 2019

Stickade toppluvor

   Lite väl sen med att sticka toppluvor så här års men de påbörjades tidigare och har just blivit klara.  Kanske går de att använda några gånger ännu och sen fortsätta använda dem igen när hösten kommer.
   Lilleman valde själv färgerna från min garnlåda så det blev minsann  många färger. Eftersom den är stickad i både Sju bröder och Socki som var aningen olika i grovlek så stickade jag ett varv av varje hela vägen och det blev rätt ok det med.

    Tvåan valde också sina färger från min garnlåda och så här blev den i Nalle garn.

     Båda mössorna har jag fordrat med den tunnaste fleesefilt som fanns att köpa vid Jysk eftersom tvåan inte gillar att ullgarn sticks. Den tunna fleesefilten passade helt utmärkt till foder men hur det artar sig i tvätt det vågar jag inte säga.
    Nu får det vara nog med ullstickande för denna vår för min del. Borde kanske ta fram lite bomullsgarn nu men men det brukar inte bli så mycket stickande eller virkande för min del så här års.
     Vädret är vackert och  med koltrasten framför huset är bara våren så njutbar. Ha det så gott, vi ses igen en annan dag.

1 kommentar:

Annika sa...

Fina luvor! Och de blir säkert varma och sköna med foder.