tisdag 9 juni 2020

Lite sommarpyssel

    Lite sommarpyssel har har det blivit nu, därav dessa babyskallror, bläckfiskar o barnvagnsmobiler.
   Det vackra vädret som vi har manar mest till utevistelse så vanligen blir det att vandra flera varv runt tomten varje dag för överallt finns något att göra men mellan dessa varv är det riktigt skönt att sitta i solen och ta tag i virkpinnen en stund.
    Eftersom jag har en del hantverk till försäljning vid Hantverkarboden så tänkte jag att det kan aldrig skada att ha ett och annat gjort på förhand. Hantverkarboden är nämligen ännu stängd och jag vet inte när den skall öppnas.

    Både barnvagnsmobilerna, skallrorna och bläckfiskarna kommer att finnas där såsom tidigare. Tänkte mig också att stå på Gammaldags torget under Jakobs dagar som vanligt men detta blir ju inte av denna sommar.
    I morgon får jag rå om en väldigt pratglad fyraåring så då behövs nog inte virkpinnen alls tror jag.
 En skön kväll till er alla. Vi ses.


1 kommentar:

Äventyret framtiden sa...

Idel ädel ljuvligheter växer fram i dina fingrar! Så fina allihopa. Bläckfiskarna blev favoriterna.
Hoppas att ni snart kan öppna hantverkarboden igen!
Trevlig helg!