måndag 14 september 2020

Höstlig dag

Fint väder i dag som manade mig till utevistelse. Efter en kort promenad där jag fann en del vackra rönnbär så blev denna höstkrans till.
    Känns helt rätt att ha något vackert på dörren och trappan nu för nu har jag förberett pelargoniorna och fuksiorna  för vintervila. 

                                                Renfana och rönnbär ger en vacker färgklick

 Ännu är sommarblommorna ute men de är samlade och förminskade lite så genast jag anar en frostnatt så då åker de inomhus. 

   Här har stått en stor björk på vår gård, den blev nersågad i fjol när stormen tagit en del. Blev ett blickfång denna höst med alla svampar som ploppade upp ur marken. Jag kunde t.o.m. se var rötterna gått för alla svamparna bildade ett mönster.
                                 Vackert i sig men en hel del hade här redan gått mot slutet. 
                                      Ha det så gott, vi ses.

1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Men oh vilken vacker dörrkrans du gjort.
Rönnbär är så vackra i färgen.
Häftigt med svamparna tycker jag.
Du har det så jättefint där du bor och du är
så himla duktig med dina händer.
Fortsätt vara rädd om dig.
Tack för att du delar dina vackra bilder med oss.