fredag 29 januari 2021

Kort och en bok

      Att göra kort känns som en trevlig "lekgrej" för mig. Jag klipper, klistrar, stämplar o målar precis som barn i dagis o förskola gör därav använder jag lekgrej. Vad jag än sysslar med som är lite kreativt är nog för att det ger mig en hel del glädje och dessutom åstadkommer något, låt dock vara att det ibland är väldigt enkla saker. Jag brukar likna de barnsliga intressen med att män leker ju med fjärrstyrda bilar, tåg o båtar och det går an.

      Skulle önska att jag var mera läsitresserad men tyvärr, har aldrig haft särskilt bra ro att sitta med en bok i handen och då är jag minsann ingen analflabet.
     Försöker att varje vinter åtminstone läsa en bok, ibland lyckas jag med två om de är tillräckligt intressanta. Denna gång blev det Två systrar och till viss del var den intressant men alldeles för lång för mitt tålamod så tro inte jag läste varje rad på slutändan ha,ha. Jag har tidigare läst Åsne Seierstads Bokhandlaren i Kabul och den boken var bra enligt mig.

    Fortsätter dagarna i den lugna stilen men i dag var jag halva dagen vid Hantverkarboden. Är ju den lugnaste tiden på året även där så lite väl lugnt överallt.

                                                      Ha det gott, vi ses.

1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Åh den boken har jag läst och jag tycker den var kanonbra. Skrämmande.
Jag älskar att läsa och läser faktiskt varje dag. Har oftast två böcker på gång samtidigt. En som jag läser dagtid och en som jag läser när jag går och lägger mig.
Jag har alltid läst mycket.
Jag läser och du stickar underbara lovikkavantar. Du är helt suverän. Det är tur att det finns något för oss alla. Man ska ju gilla det man sysselsätter sig med.

Tårtan såg jättesmarrig ut. Du är duktig på så många saker.
Ha det bra och fortsätt vara rädd om dig.