tisdag 5 januari 2021

Vacker vinterdag

                               Så länge vi väntat på solen och i dag visade den sig i flera timmar.

                                          Jag behövde inte gå många steg för att ta denna bild


    så det blev att dra iväg på en liten tur. Vi åkte till vilttorpet,parkerade bilen och vandrade runt sandtagen.
    Tänkte mig att man måste vandra på lite öppnare ställen eftersom solen är så lågt ner ännu. Så var det, bland granarna o tallarna såg man ju ingen sol. Borde ha gått flera varv runt sandtagen men nu blev det endast ett. Vackert var det på sina ställen.


     På åkern framför vårt hus ståtar havrestubben  med sina vita mössor så här års. Jag hoppas att lite kyla håller i sig framför allt slaskande och halka som gärna spökar nu om vintrarna. 

     Inom hus fortsätter jag med ormvantarna som gett mig så mycket huvudbry. Jag har ritat o ändrat o ritat o ändrat o stickat o rivit upp o stickat o rivit upp men jag ger mig inte. Är fortfarande inte nöjd med mönstret jag ritat upp men nu blir de som de blir. Visar när de är klara, inte ens ettan som beställt dem har fått se dem halvfärdiga.  Längtar efter att får sticka något annat. 

      Ha det gott alla som kikar in här, vi ses.
 

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Ja vi har verkligen väntat på solen här med. Dagarna är grå och himlen nedtyngd av moln. Det blir mycket innesittande. Och tevetittande. Men snart ska det väl bli andra tider.
Ha detfint.
Kram Eva