söndag 31 januari 2021

Söndag

    Dagarna makar sig framåt, känns rätt bra att januari är till ända. Kunde jag få önska något just nu så är det sol, sol, sol men icke sa nicke vi får hålla till godo ännu ett tag. Ingen södernresa att se fram emot heller men jag trodde faktiskt inte att det var så lätt att inte alls tänka på sol o värme. Kanske har det att göra med att det var så skämmande i fjol när vi var till Teneriffa och hamnade mitt i pandemins ankomst. Brukar ju annars sitta o drömma om värmen så här års.

. Återigen kom ett par lovikkvantar till. Nej jag behöver egentligen inga fler nu men de sitter liksom fortfarande kvar i huvudet sen stickningen inför julen. Tänker som så att när garn finns så är det inte så dumt att ha något par på lager. De går ju att karda vartefter jag behöver något par.

                                            Tulpaner piggar upp och ger en njutning så här års.

      Likaså att få någon stund med barnbarnen. Har spelat både schack o maja med tvåan i dag. Såg i TV någon här om kvällen som mindes sin mormor så väl, just detta att hon hade tid som inte mamma o pappa alltid hade. Precis så minns jag min egen farfar så jag hoppas att jag själv ger något gott till barnbarnen med att ge dom just tid. 
      Nu kom ettan in här, härligt så nu säger jag hej svejs för denna gång och sköt om er. Vi ses.
 


1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

WOW vilka härliga vantar. Det har varit ruggigt kallt här ett par dagar , men det brukar inte vara så länge. Underbart med lite tidsfördriv. För min del längtar jag väldigt mycket efter våren, takdroppet, frösådderna , fikastunderna utomhus. Men det kommer nog snart !!!!!!!!!
Kram Eva