söndag 7 februari 2021

Lördag-Söndag

      Hej på Er!

Vill ge ett livstecken till er men känns som allt står still så jag väljer att endast bjuda på vad jag gjorde denna helg.

     Gårdagen bjöd på så vackert väder att det fanns inget alternativ än att söka sig ut i naturen. Denna soliga vinterbild kom till när tvåan och jag var ute på vandring.
    Fyra av barnbarnen njöt av eftermiddagen hos oss med att gräva snökoja. Tvåan var så flitig grävare att till sist rymdes de allihop.Ni kan tro att vi njöt av att ha dessa godingar. Finns inte ord hur mycket gott alla dessa ger oss. Hör inte till vanligheterna att jag sätter in bilder på barnbarnen men denna gång gör jag ett undantag. Synd bara att ettan inte var med men som tolvåring är det nog skojigare att åka slalom med kompisar. 
    I dag blev det en rätt lång vandring på isen med mannen som sällskap. Hade hoppats på lite sol men icke. Kall vind men rätt njutbart ändå och tanken gick till hur skönt det är sen när man kommer in i värmen.
    Många skotrar ute på isen men ett och annat gående sällskap mötte vi. Mina bilder trollar med ljuset för så här mörkt var det dock inte.
    Skön kväll till er alla. Vi ses.


1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Vilken härlig bild på dina barnbarn. Och de andra vinterbilderna också. Och såklart älskar barnen snön. Minns när våra var lite yngre hur de gjorde likadant här. För att inte tala om alla snögubbar som byggts. Nu är de större och ägnar sig åt andra vinteraktiviteter. Men var tid i deras liv har sin tjusning för oss.
Annars är livet ganska stilla här med. Mannen skottar och skottar snö, jag stickar eller scrappar. Och så teven. Man längtar verkligen till det vanliga , men det gäller att hålla ut ett tag till.
Var rädd om dig. Kram Eva