onsdag 17 februari 2021

Halsduk i all enkelhet och tripp till Lankava

          Halsdukar är ju rätt enkla att sticka om man inte väljer ett mönster man hela tiden måste hålla reda på.  Jag hade lovat sticka en halsduk till ettan och valde då garnet Air som är så mjukt tycker jag. Det som är lite illa är att det skräpar av sig lite så när halsduken är vit kan det möjligen märkas vita trådar mot svart jacka.

        Jag valde att göra den så enkel som möjligt med tre rät tre avig hela vägen. Stickor nr 5. Lätt som en plätt att sticka framför TV:n, bara flöt på av sig själv.

      Den blev rätt lång men det gick åt endast ca ett och 3/4 dels nystan. Den blev lätt och väldigt mjuk och skön. I kväll sändes den till mottagaren så ännu vet jag inte vad som tycktes.

      I går var jag så himla sugen på att åka ut någonstans och bara se mig runt. Man kan ännu knappt gå in någonstans men eftersom mannen också kände intresse på en liten utflykt så gjorde vi slag i saken. Med kaffekorgen i bagaget för att inte gå in på många ställen så drog vi iväg till Lankava i Kauhava.

       Mannen kom inte ens in men han fick sin lilla utflykt med att vara shaufför och det verkade duga, han väntade snällt på mig den stund jag njöt av allt som fanns att se.

        De hade flyttat en liten bit från gamla stället och det nya var alldeles stort, luftigt och bra. Kändes helt rätt att med munskyddet på att se omkring lite. Massor med fina och härliga garner, jag visste knappt vad jag ville ha.

     Många idéer fanns att se där så egentligen hade jag kunnat gå där hur länge som helst men så blev det ju förstås inte.

       Några nystan kom med hem men faktiskt bara några. Behövs inte alla gånger så mycket men är ändå en lisa för själen. Ha det gott alla, vi ses.



1 kommentar:

Evy sa...

Hej javisst räcker det att få klämma på lite garn, jag behöver inte köpa alla gånger.