torsdag 11 februari 2021

Blommor i is

    Verkar som det är så inne att frysa blommor i is när vi nu råkar ha en riktig vinter. Dessutom har de flesta tid att pyssla hemmavid när inte mycket annat bjuds. Isade blommor syns ju lite här och var nu. Där jag sist såg dem var vid dagis och det var ju en enkel och lyckad grej för de små tyckte jag.

    Visst har jag förr frusit en del islyktor men aldrig frusit ner blommor i dem. Passade på med dessa tulpaner just innan de kunde bli dåliga. Blev riktigt vackert tycker jag. Jag satte dem i ett tuppervarefat lika stort som en pajform, hällde vatten på men måste även ha locket bakvänt med tyngd på för att själva tulpanerna skulle hållas nere. Hoppas nu bara att inget töväder uppenbarar sig. Vill det sig så kan de ju hålla hur länge som helst. Stuvade ner hela den frusna plattan i trälådan med granris o enris så nu har jag vacker prydnad utomhus också. Lätt som en plätt.

Snön den räcker och blir över och så vackert var man än vandrar.


    Här var vi och kika på Bergöbacken dit vi inte varit på många år. Blev bara en kort promenad här men frisk luft fick vi i alla fall.


    Vilken tur för barnen att det finns några eldsjälar som håller igång Bergöbacken för både slalom, pulka o skidning. Just nu är det ju flera av våra barnbarn som får utöva slalom där. Även våra barn började en gång i tiden med sin slalomträning just där.

   I dag satt jag i telefon två timmar och då lyckades få tid till vaccin den 17/3 om nu det lyckas finnas vaccin när tiden är inne. Verkar som det var en lottovinst att komma fram så jag är glad och hoppas på det bästa.
    Hoppas ni har det bra, vi ses.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Färska blommor, förlängd tid. Vackert!!, tycker syster äldre

Bibbis blandning sa...


Åh visst är det väl vackert med blommor i isen. Jag har gjort så med min dotter då hon var liten.
Tack för att du delar med dig av allt vackert.