fredag 28 maj 2021

Lite tidsfördriv

      I går kväll blev mina vackra sommarsockor klara som tagit mig flera veckor att sticka. I ärlighetens namn har allt sådant stått stilla några veckor eftersom rygg och annat ibland bör vila.

    Brukar dock inte ha skillnad på sommar o vintersockor men saken är den att jag råkade se så vackert  men rätt tunt garn och tänkte då att varför kunde jag inte ha skilda sommarsockor.  Det föll sig gott att jag köpte garnet och dessutom liknande till mannen i huset. Jag gillar den vackra turkosa färgen och dessutom är mina smyckad med falska flätor. Mannens är ju lugnare färg och dessutom slät o rät eftersom jag är rätt säker på att han inte skulle gilla några falska flätor. 

    

    Utom hus pyssel gäller ju dessutom så här års så det blev att ta tillfälle i akt så fort vädret var lite varmare.lite varmare. Just nu är ordning i rabatterna och jag är helt nöjd.

                   Är uppriktigt förvånad över mina fina pioner som ståtar med många knoppar.

     Grönsakerna är sådda men lite förändring  blev det i år. Jag skippade kålrabbi och bönorna och sådde mera morötter sallad och dessutom en påse rödbetor. Tänkte mig att jag bara sår det som används mest. Brukar bl.a. så sallad och dill i omgångar för att ha tillgång hela sommaren.


     Har nu även omplanterat både övervintrade och ny inköpta växter. Just nu står de lite här och var men i dag skall jag samla dem i hörnet vid ingången och låta fiberduken skydda dem ännu någon dag. Det var ju ännu risk för nattfrost så man får ta allt i beaktande.

     Helgen emot och lite värme lovas så hoppas alla får en njutbar helg. Ha det gott, vi ses.
 

Inga kommentarer: