lördag 9 oktober 2021

Lite av varje

    Hösten med alla sina måsten som borde göras har inte stört mig tillräckligt tydligt just nu för mina tankar går till många glädjeämnen som bara råkat bli.

    Förra helgen var vi bjudna på 30-års kalas vilket visade sig vara ett bröllop. När vi kom till platsen där vi skulle fira så stod det på ett stort plakat att ändringar har skett och vi skall åka till Oravais kyrka. Ja då började vi ana oråd. Det blev en otroligt minnesvärd bröllopsfest med många känslor, gråt o skratt. 

Brudgummen överraskade både bruden och oss andra med att sjunga sången :Du är allt som jag har önskat. Mångas tårar trillade till denna fina sång.

 Brudens lillasyster sjöng också till brudparet som även den rörde upp känslor. Ja det var så fantastiskt att få hänga med när detta lyckliga par vigdes. Efteråt var vi bjudna på både mat, tårta och dans. Tusen tack Caroline och Jakob för att vi fick vara med. 

    I förra inlägget skrev jag om vår tripp till Ylläs och ja virkpinnen den var med så klart. Vägen var ju lång och när man bara kör o kör så går ju tiden snabbare om man pysslar med något. Det blev således ett par barnvagnsmobiler och några skallror men det allra sista gjordes hemmavid. Jag måste ju se ut på alla vackra färger också  och det går ju inte an om man skall färdigställa det allra minsta.

    Bra så att få lite klart men mobilerna har ni säkert sett här fler gånger eftersom jag virkat såna några år nu

    Hantverkarbodens kunder verkar gilla mina enkla kort eftersom jag får fylla på då och då så väl hemkommen blev även några såna klara.
    Så roligt att hitta på och göra dem men en hel drös med "skräp" o annat dras fram därav försöker jag att göra fler  samtidigt och städa undan lite emellan. 

                                       

    Plockade in sommarens sista blombukett. Hade inte sått några ringblommor i år men i fjol hade jag och tydligen har de självsått sig.

    Var i dag till Jeriko bageriet. Ett jippo med lite höstmarknad, djur att se, plogning med gamla traktorer och bl.a. deras goda bullar och stenugnsbröd drog så mycket folk. Blev faktiskt överraskad av folkmängden men så glad att intresse finns eftersom det är ett alldeles nytt bageri. Bullarna var så goda att det lär bli fler gånger vi avnjuter såna.

    Vid Jeriko köpte jag bl.a. grönkål som ettan och jag testat att göra chips av i kväll men nej vi lyckades inte så bra. Skulle vara i ugnen 7 - 10 min och för säkerhets skull hade vi dem 10 min och det blev för länge. Ni ser de är alldeles för svarta så det fick gå till soppåsen. Skall nog testas på nytt för jag kan gissa av det vi testat att jag kommer gilla det nästa gång.

    Snart söndag så  skön söndag önskar jag er alla. Vi ses.
 

Inga kommentarer: