söndag 31 oktober 2021

Sista dagen i oktober

    Ja vad gör man då i denna mörka tid. Senaste natt ändrades klockorna och således blev denna dag lite längre. Passar helt bra för den morgontrötte.

    Skulle bli en vandring i skogen i dag mest för frisk luft och motion men så blev det svampplockning igen. Kunde nästan inte tro det var sant att jag nu igen fann mer trattisar. Bara där mitt i stigen fanns dom.

                                        

             Blev att skjuta på det där med motionen en timme så var åter 4 l trattisar plockade.


Jobbade fredagen vid Hantverkarboden och där väller in nytt hela tiden inför julen nu så riktigt intressant att kika runt där. Bjuder här på en bild av Tuulas så fint designade korgar från kaffepaket och dit passade även mina lovikkavantar.

Fortsätter ännu att sticka några par vantar trots att jag fått hålla mig borta från kardandet några dagar. Kräver en hel del krafter att karda fler par och jag har inte den bästa kraften så det gäller att ta det lungt någon dag emellan.

Skall snart avnjuta rökt lax som mannen fixat. Googlade om trattkantareller passar till fisk och det mesta var med kött av olika slag men även en kantarellsås med grädde passade till fisk stod det så det får det bli i dag, hoppas det smakar. Ha en skön kväll alla, vi ses.

1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Jag älskar dina vackra vantar i de mildaste färgerna.
Tänk vilken lycka det måste vara att ha ett par sådana.
Vackra och värmande julklappar.