lördag 28 maj 2022

Fiskelycka

      Hade tänkt att visa er några bilder från vår trädgård denna gång men så kom annat emellan så det fick bli vår fiskelycka i stället. Min bror ringde nämligen och undrade om vi ville komma med och meta strömming vilket inte någon av oss testat tidigare. Som ni ser så hade min man och bror riktig fiskelycka och för mig blev det en njutbara dag med att bara få vara med och kika på hur detta gick till. När kvällen kom lät vi oss väl smaka av de dagsfärska strömmingarna.



     Och hur skulle vi då kunna slita oss från det härliga skärgårdslivet så ja det blev att stanna med bobilen en natt till på annat ställe.


                                        




     Där fanns flera entusiaster som höll på med metandet och det bara nappade och nappade så varför skulle jag då sitta och ta det lungt bara. Vilken tur att vi hade dessa spön med så nu kunde även jag ta en test på detta, ja det blev 9st abborrar som väntar på att bli rökta i morgon. Det kallar jag fiskelycka.

        Att få åka ut till havet, kanske fiska, kanske träffa andra människor och bara njuta av naturen, ja detta uppskattar jag enormt. Tack "lille"bror för att du drog oss ut på detta.
                   Kvällen är sen så jag säger bara skön helg till er alla, vi ses.


2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Tack !
Det där hörde till vår årliga, vårliga, "försomma"rliga sysselsättning att pilka strömming. Vi drog in mängder, åt mängder färsk strömming men saltade också in för att senare göra olika inläggningar eller bara för äta salt strömming med vitsås eller strömmingslåda. Ljuva minnen uppstod plötsligt tack vare dig! Tack än en gång! :)

Evas Pyssel sa...

Vilken lycka. Så roligt. Vi var ofta och metade när barnen var små. Det var kul.Nu håller vi mest till i skogen. Ha det gott. Eva