söndag 1 maj 2022

Vappen 2022

      En ganska mörk och mulen dag. Inga särskilda planer för kvällen gjorde att vi tog en tur på dagen för att uträtta några ärenden och sen en runda till havet.

     När ärendet i Nykarleby var avklarat tog vi en regel omväg hem via Soklot, Pörkenäs och Jakobstad hemåt. 
                       Det är ju alltid något särskilt med havet oberoende vilket väder det är.

     Här bjöds på öppet hav men även både is o sand. Önskar jag kunde sticka tårna i sanden men säkert kommer även det till sommaren.

    Rätt långt zoomad bild så jag vet ej om detta är ishögar eller dolda stenar, mitt eget öga klarade inte ens att lägga märke till en gnutta av detta men kameran lyckades.

     Jättekallt att stå med kameran i hand så oooo vad skönt att åter komma in i skogen och sen slänga sig i bilen.
            Även en tur till det kära Gamla hamn och där var isfritt vid bryggan som sonen hyr.

                                              Det närmar sig det där underbara sjölivet.

        Där de många båtarna brukar finnas låg ännu rätt rutten is så knappast så länge till.

Blev en vanlig hemmakväll denna vappen eftersom vi velade över det kalla vädret att åka någonstans.
     Första maj nu och solen skiner så, bra så tycker jag. Ha det fortsatt gott på dagen. Vi ses.

1 kommentar:

Äventyret framtiden sa...

Njuter av allt det fina vårliga, nästan isfria men känner också att jag borde ta fram garn och sticka mig en olle. Lite frusen blev jag allt.
Ha det gott, nu skriver vi maj, snart kan du dyka med tårna ner i sanden, den varma.