söndag 24 april 2022

Hantverk eller småkrafs

    Alla ni som besöker min blogg vet nog redan att jag gillar att pyssla. Ibland kallar jag det för pyssel och ibland för hantverk, var skillnaden är vet jag knappt själv men det viktigaste är att det är roligt. Så här kommer några bilder på sådant som blivit till den senaste tiden.

     Har länge klurat på det här med nyckelringar men inte riktigt kommit till skott. När jag fann tillräckligt tunt trä så sågade min man ut rundlarna åt mig och det är jag evigt tacksam för. Känns helt rätt att ett hantverk skall vara gjord från grunden så långt det bara går. Vad skulle jag då måla på om inte Tro Hopp och Kärlek. Den symbolen är ju starkt förankrad i Jakobstad. Det blev både nyckelringar och kylskåpsmagneter. 

    Sen blev det ju fler THK kort också. Den rätta THK symbolen skall vara röd med grön fot på Tro men när sommaren nalkas känns detta för juligt. Med bilder av vår vackra natur fick bli grunden i dessa kort  och då passade vita THK alldeles utmärkt tyckte jag. Bilderna kommer från gamla almanackor.

                                     Ljus med maritimt motiv inför stundande skärgårdsliv.

    Till sist lite virkning framför TV:n men snart är det nog slut med det tror jag. Brukar inte kännas trevligt så här års att kika på TV då man gör det mest varje kväll på vintern.

    Fortsättning på dagen blir nu först o främst att söka mig ut en sväng som vanligt sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda. Skön söndag till er alla, vi ses.


 


2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Du är beundransvärd i ditt hantverkande. Och tro, hopp och kärlek sitter ju aldrig fel att ha som nyckelringsbricka. Det måste ju bara bli rätt.
Ljusen är så fina.
Ha det gott !

Bibbis blandning sa...

Tänk så mycket fint som kommer från dina händer och till glädje för många.
Det är alltid så kul att titta in här till dig för det finns alltid något nytt att glädjas åt.
Må gott och njut av våren.