torsdag 7 april 2022

Insnöad både ute och inne

        Inne har jag snöat in på att måla ljus och utomhus vräker snön fortfarande ner trots att det borde vara vår. 

     Eftersom jag fick förfrågan på några ljus så manade detta mig att måla ännu några till. Det sitter nu som hand i handske att få måla ljusen när vädret är som det är. Att tänka på mys pys med ljus denna årstid brukar nu inte höra till vanligheten när dagsljuset blir längre och längre men ljus är ju också en prydnad.

    Lite trevligare blir det ju ändå att ha något intressant att sätta händerna på så länge det här vinterföret varar.

     Sen fortsätter jag ju också med mitt pussel. Det är barnbarn gosse ett och jag som började på i förra veckan men jag kan inte låta bli, varje gång jag går förbi så blir det bit för bit mer. Faktiskt riktigt lyckat att så många observerat att man kan återanvända pussel också, man bygger det ju ändå bara en gång. Detta är inköpt på facebookloppis så inga dyra grejer här inte men roligt är det.

     Ha en skön kväll. Vi ses.

     

      
     


1 kommentar:

Äventyret framtiden sa...

Du målar dina ljus så fint. De blir vackra. Nästan synd att bränna dem :)
Att pussla är rofyllt. Det håller jag på med nu jag också. Förr hade jag inte tid men nu har jag, till all lycka.

Trevlig helg önskas!