söndag 10 april 2022

MI utställning vid galleri Bruno i Bennäs

          Vill i dag ge ett smakprov från vinterns MI utställning i Pedersöre. Eftersom jag råkade sticka mig in vid galleri Bruno just när de höll på att ställa ut från kurserna så fick jag lov att ta några foton för att visa här. Vill påpeka att detta är bara några snabb tagna foton som kanske inte ger helt rättvisa för alstren. Dessutom finns många fler alster att se där så det allra bästa från utställningen ser ni genom att besöka den personligen.                                           

Här ett knypplat vackert blickfång


En vävd väggprydnad i fina naturliga färger som passar in i vilket hem som helst.

Täcke i lappteknik, så speciellt och vackert men jag vet faktiskt inte namnet på tekniken vilken bladmönstret görs. 

        Sydda barnkläder till både nytta och nöje. Tyget i vackra mönster dessutom. Ser att dessa är sydda i PaaPii trikootyger som ger mycket bra kvalité.

      Jag har själv gått i många många olika kurser under min livstid så jag vet det ger inspiration och ökar det kreativa intresset. Nu har mitt eget kursandet strandat med pandemin så jag blev riktigt glad att få kika in på utställningen och se lite av att allt kommit igång en del. Den som är intresserad att se mer kan besöka utställningen som pågår till 27/4 2022.  

                     Ha det gott, vi ses.

    



 

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Tack för att du drog in mig på galleri Bruno. Knypplade fötter på den fina brädan blev favoriten. Allt mycket fint och välgjort.

Janice Aliena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.