söndag 17 juli 2022

Barnbarn gör så gott

 

          Varje gång barnbarnen kom till oss brukade det vara pysslande på önskelistan, det var mest när flickorna var på gång. Visst, pysslandet är fortfarande igång men inte lika mycket med pojkarna så jag brukar tänka till att det borde kanske vara lite fart och fläng en stund för att de skall springa av sig.

     Så vi tog en tur till Snellman parken i Jakobstad som vi inte besökt tidigare. Det ligger nära gamla hamn och där var så blåsigt och kallt men gossarna hade bra fart och storasyster månade om minstingen så visst blev det en stund. Mannen och jag tänkte frysa ihjäl. 
                Mycket energi i benen blev avhjälpt med spring, balanserande, klättring m.m.

    Efter ett tag bestämde vi oss för att också ta en sväng till skolparken där det även finns lite lekgrejer såsom gungor och rutschbana. Lite besviken blev vi eftersom det kommit en sämre rutschbana dit, två gungor var borta och redskap för de minsta hade också raderats bort. Så synd eftersom det är så bra läge mitt i stan. På första bilden ser ni de fick i alla fall beundra de stora vackra fiskarna i dammen.
      Sen på kvällen blev det ju lite av en jordgubbsfest. Barnen brukar ju älska att få plocka jordgubbar själv men nu var de redan plockade eftersom det väntades regn. Lika bra smakade de ändå.

   "Nattgästerna" sov gott sen på kvällen men var uppe rätt tidigt så ingen sovmorgon och vi är ju rätt bortskämda som pensionärer med sovmorgnar. Är så glad att de fortfarande vill komma  och sova över ibland, det förgyller tillvaron för oss och vi "gammlar" inte till oss som Dagny Karlsson sa.

       Nu blir det Jakobs dagar inkommande vecka med mycket program. Vi valsar ju inte precis runt om i stan hela veckan men ett och annat program blir det säkert. Dessutom jobbar jag hela torsdagen vid Hantverkarboden så för en gång skull önskar jag mig lite mulet väder men i dagsläget lovas det 30+ till torsdag. Säkert går det också an eftersom jag är mera rädd för köld än värme. Kom in och heja till mig vet ja den som har vägarna förbi.
       Ha det gott, vi ses.

Inga kommentarer: