måndag 25 juli 2022

Bläddrar bland bilder

                     Bläddrade igenom lite bilder i dag och fann rätt många som jag verkligen gillade.

       Vem tänker eller alls ser denna skönhet? Det är lindens blom. Linden, det stora trädet med sina pyttesmå blom.

      När tänker man på vägrenen  hur vacker den kan va när den ännu står i all sin prakt. Jo kanske när blåklockorna och rödklöver börjar blomma. Älggräs som här, äsch de är ju bara så långa och vägrenen ser oansad ut. 
                                 Likaså rörigt på verandan, men oj så trevligt att barn lekt här. 


     Avskyr när mörkret börjar lägga sig men så fin kvällsbild det ändå blev i våras när träden ännu var kala. Samlar en massa bilder ja men vanligen raderar jag de jag inte gillar. Sommaren går så fort att jag inte alls hunnit radera. Kommer att bli givande att bläddra bland alla bilderna ifall att jag kommer mig för att tänka till för varje bild.

Senaste vecka gick Jakobs dagar av stapeln. Avnjöt ett och annat som storloppis, Ratatosk med sin musik i Skolparken och sist gammaldags torg. Gammaldagstorget är nog inget gammaldags mera så tyvärr ingen höjdare enligt mig.                                                                                                                        Jag jobbade också en dag vid Hantverkarboden där det var en del på gång. Folk hittar dit mer för varje år så det är riktigt givande att vara med på ett hörn.                                                                                Ny vecka och nya möjligheter brukar det sägas och jag började denna vecka med att mannen och jag tog en tur ut på sjön. Vackert men blev blåsigt innan kvällen. Ha det gott alla som kikar in. vi ses.


 
 

1 kommentar:

Äventyret framtiden sa...

Fint att du lyfter den anspråkslösa men ändå väldigt vackra sommarblommorna vid vägrenen. Och lindens blommor är vackra och de doftar så gott, för att inte tala om hur goda de blir som te.
På Jakobs dagar har jag varit jag också, en gång för länge sen. Så synd att gammaldagstorg inte är som gammaldagstorg ska vara. Tråkigt att det blir så.
Ha en fin vecka!