söndag 20 augusti 2023

Hantverk o loppis på Juthbacka

       Börjar med att jag fick lite bråttom att sticka något par extra "lovikka" inför Juthbackamarknaden. Lyckades få två par klara och de har redan hittat till någons julklappssäck. Bra så tycker jag för då kanske jag kan sticka något par till under hösten.


     Brukar har ett pyttelitet bord med mina hantverk på sidan om vårt stora loppisbord så på detta lilla bord fanns även några par torgvantar, barnvagnsmobiler och babyskallror. De som lämnade kvar blir i morgon förda till Hantverkarboden där de får vara till dess de hittar nya ägare. 

      Denna bild tagen när marknaden just  kommit igång på fredag morgon. Vet ni jag trivs som fisken i vattnet varje gång att få träffa så många trevliga människor och så många gamla bekanta som jag inte träffat på länge. Var faktiskt tveksam denna gång hur det skulle gå med orken efter mitt benbrott men om man använder förståndet och tar pauser och lite jumpa med stretchningar så går det bra enligt mig.
Där var från och till också barnbarn, sonhustrur, syster med man, bror med fru och ja även mannen fanns ju med så det var bara att knycka i någon när så behövdes. 
       Om jag själv hittade något? jo lakritsremmar till barnbarnen och en blomvas men inte riktigt den jag sökte. Tänker fortsätta leta den rätta ännu men i brist på annat så får den duga den jag fann. Min grej är nog ändå att få träffa så mycket folk.
       Nästa år får inga husbilar finnas på marknadsområdet så det är ju lite sorgligt men säkert nödvändigt för brandrisk och säkerhet. Ja då får vi tänka om så för min det blir det mycket minimalt eller inget alls, vi vår se och tänka till men dit kan man ju även gå som besökare, flanera runt och träffa folk ändå.  
        Trötta var vi när vi kom hem så vi satt hela kvällen och njöt i värmen på trappan men nu är allt bortstädat, känns rätt bra det med. Hoppas ni alla njutit av det varma och sköna veckoslutet som fortfarande bjuder på lite värme. Ha det alldeles gott, vi ses.
       
      


Inga kommentarer: