måndag 28 augusti 2023

Weneziaden 2023

       En riktigt fin Weneziansk afton firade vi i Ohtakari denna gång. Så vackert vid havet och vädret var ju på allas sida tänker jag, för visst vill man ha solsken och varmt en sådan helg.

    Tyckte att jag lyckades få bilderna att säga det mesta hur fint där var så här kommer en hel rad av bilder tagna olika tider och olika riktning men alla vid Ohtakari.



      
                                       


     Vi samlades fler och fler och alla ingick i kära släkten så det blev en riktigt trevlig träff. 

                          Vandring vid strandkanten i vått eller torrt, bara som man önskade.


               Ja dagarna gick åt till strandpromenader, mycket prat och skratt och god mat. 

Lyktorna lyste upp när skymningen började lägga sig men även havet stod för ljuset långt in på natten.

Till kl 11 sökte vi oss till den norra stranden för att ta en titt om det möjligen syntes det fina fyrverkeri som brukade ordnas i Kalajoki och jo det syntes över havet om än i liten skala då avståndet var väl långt.

Både på ditvägen och hemvägen satt jag och spanade in i skogen om jag skulle se några kantareller och jo jag såg något gult. Tänka sig mannen stannade bilen och jag gick för att se om jag sett rätt och kantareller var det. Även på hemvägen gick syster yngre och jag o leta lite längre bort och jo, åter fick vi oss varsin påse kantareller. Känns nästen som om man hittar guld när man hittar de väl gömda rackarna. Vi fick nämligen äta egen gjord "festmiddag" med älgkött och kantareller, det är grejer det mums.

Hemma igen och nu har regnet stått som spön i backen i dag men det gör inget för mig för jag tänker kanske jag då får något mer gjort inomhus. Ha det gott, vi ses.

Inga kommentarer: