torsdag 26 oktober 2023

Allt på frihand

      Snart Halloween så här finns hemgjorda meloner. Tvåan 11 år som sov över i lördas frågade mig om nåt orange garn, hon skulle göra något. Det enda orange jag hade var denna färg men det gick bra att även använda naturvitt och aprikos/persiko.

                                        

    Den mera orange är av sju bröder garn och de andra är av samma luddiga garn som nallen ni ser.  Skaftet på äpplet gjorde hon av vit piprensare då jag inget annat hade. Jag föreslog att hon skulle måla den brun med tuschpenna och det blev helt ok.
  En flitig flicka var hon denna helg, hon virkade denna nalle med infon från mig som jag egentligen inte hade utan jag tänkte till då och då och hon virkade vartefter.   Här ser ni resultatet så både hon och jag blev väldigt nöjd. Utan något riktigt mönster är det ju inte så lätt för någon så man får inte ha för stora krav. I mina gömmor finns ju dessutom lite av varje så det var bara att fiska upp några ögon från en påse och vips blev nallen helt klar.

     Nu fortsätter jag sen med lovikka då och då så sen är jag säkerställd när julen närmar sig.

      På lördag har de ett stick "jippo" i Purmo med flera garnförsäljare, stickcafé och annat, känns lite intressant det där så tror bestämt jag tar mig en sväng dit. Alltid trevligt att träffa likasinnade. Ha det bra alla, vi ses.


1 kommentar:

Evy sa...

Vilken kreativ och duktig tjej, kul att få pyssla tillsammans.