fredag 20 oktober 2023

En vacker dag med höstlov

      Höstlov var det ju några dagar här denna vecka. Både snö, is och vackert väder fanns med den första dagen.

     Längtade själv rätt mycket att få spendera tid i skogen och förslag till barnbarnen om korvgrillning gick hem för en del. Ni ser att gossarna nappade på förslaget men de större flickorna avböjde, dock helt förståeligt.

    Här "grillas" det näver till att börja med men ni kan tro att korvarna sen gick åt som smör i solsken. Både barnbarnen och vi trivdes så en lyckad dag blev det.

     Solen sken från och till och dagen blev perfekt. Till sist plockade vi några trattkantareller som pricken över iet.

     Här hemma har jag tack och lov hunnit få in alla mina pelargoner innan frosten infann sig. Måste säga den kom som en överraskning denna höst, så tidigt känns det som. Jag har två pelargoner i garaget och två inne, tänkte att de inne får bjuda på blomning så länge de vill sen hamnar även de i garaget


    Testade att sticka lovikkavantar i höstens färger och jag blev riktigt nöjd. Ökar på med ett par vantar då och då som förhoppningsvis hamnar i någons julkappsäck när den tiden är inne.

     Tänker som vanligt parkera mig i soffan nu för en stunds stickning på torgvantarna medan jag kastar ett öga då och då på TVn. Bra mycket trevligare att sitta där när man har en stickning i näven.
      Ha det gott alla ni som kikar in. vi ses.

1 kommentar:

Evy sa...

Så mysigt vara med barnbarnen när det är höstlov Evy