onsdag 17 januari 2024

Barnbarnet o farmor på kurs

        I går kväll var tvåan och jag på kurs. Det heter ju att det är aldrig för sent att lära sig något så eftersom tvåan gillar att måla och även jag lite så frågade jag om hon ville komma med mig på mi-kurs och det ville hon.

      I går kväll började kursen Lyckas med akryl. Tvåan hon målade friskt men själv hade jag först svårt att sätta färg på pappret. Så är det alla gånger jag börjar med något nytt men det är ju ändå bara våga o vinna. 
     Började med lite färgblandning och det är ju en grej jag aldrig blir färdig med. För väldigt många år sen gick jag på någon akvarellkurs men det är ju helt olika akryl. Här får jag nog också bemöda mig ta in precis allt vad vår lärare har att säga. Har bara testat akryl på ljus och kort men det lär ju ska vara lättare än med akvarell enligt någon som testat.
     Kludda på, Kludda på med spateln och så här blev mina bergstoppar ha,ha. Våga, våga, våga annars ingen idé med kurs.
     Och tvåan ja, hon målade friskt tiden ut och tyckte det var så roligt. Då njöt farmor ska ni veta.
                   Ha en bra dag alla ni som kikar in. Vi ses.


1 kommentar:

Evy sa...

Så kul att gå på kurs med barnbarnet, lycka till med målandet!