måndag 22 januari 2024

Vantar i allmogefärg

      Återigen har jag stickat något par vantar. Intressant att byta färger o mönster. Vet inte riktigt när jag köpt dessa färger och inte vet jag om någon gillar dem där vid hantverkarboden.

 Det är jag själv som gillar vissa av allmogefärgerna och även jordnära färger. Beror nog på att dessa färger känns så varma och goa för en frusen stackare som jag. Kanske beror det även på att jag passar bäst i sådana färger själv och inte alls i de kalla färgerna.

     Tur att vi alla gillar olika. Skulle bli rätt tjatigt att bara sticka i de varma färgerna så här kom nu även att par vita till och visst är också de fina om man får säga det själv. 

 Denna helg blev lite av den trevligare sorten. Fredag kväll var vi på Kokkola revyn och den var riktigt bra om än jag önskat få skratt mer. Men förstås svårt för spelarna att få mjukat upp skrattmusklerna på alla unga o gamla. I går var vi på bio och såg Stormskärs Maja.  En mycket bra och berörande film ifall man inte skäms för att fälla en tår. Jo tårar föll, ja även två gånger. Gäller att leva sig in i deras situation.

      Och som jag längtar till sommaren. Törs nästan inte tänka på den ännu men ändå rör sig tankarna ditåt. Tycker själv jag har en enorm tur som har mitt pysselintresse som går att göra inomhus. Just nu har jag stickandet, korttillverkning och pussel på gång. Variation behövs så det inte blir för långtråkigt.      Gubben hade ärende till stan i dag och jag pyltade på mig kläder för att ta en promenad i stan utan att sticka in till någon affär. Även det ger ju variation från de gamla vanliga promenadstråken här.

     Nu blir det en signal till syrran så ha det gott alla besökare här, vi ses igen.

      


1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Åhhh vilka fina vantar. Ser så varma och sköna ut. Håller med dig. . . . nu längtar även jag till sommaren. Fast våren först. Blåsippor, flyttfåglar och fika ute på terassen. Tänk ändå att vi har fyra årstider som ger oss variation under året. Och längtan och väntan på nästkommande årstid.
Just nu har vi blaskväder. Fryser det till blir det inte så roligt. Köpte en bukett tulpaner idag och nu ska jag njuta av dem med lite go'fika. Ha det fint önskar Eva