söndag 4 februari 2024

Dagsutflykt till bl.a. Lankava i Kauhava

       Har länge haft planer på att ta en liten utfärd till Lankava och i fredags blev det av. Så passande just den här tiden att få beundra och plocka i lite garn, ja även köpa hem några nystan. Där finns både garn i alla former o färger med tillbehör, mönster o idéer så det räcker o blir över.

     Tog många foton  men kan inte visa alla här. Hjortronkudden den var rätt skojig tyckte jag.


 Likaså korgarna i makraméteknik eller virkade.


                  Pannlappar, virkade o stickade. Ja även en hel del vävda alster som nog var fina de med men inte mitt största intresse just nu.

      Stickade o virkade halsdukar i väldigt mjuka och härliga garner. Fråga mig inte namnet på något garn för så påläst är jag inte på annat än vad jag själv håller på med.


     De mönstrade tröjorna fortsätter att vara inne men även randiga, flätade och ja nästan allt möjligt.



     Vi fortsatte till Ideapark i Seinäjoka men där var jag inte inne på en ända affär. Letade igenom hela efter en hobbyaffär men icke. Jag hade visst googlat men tänkte att vid så många affärer måste det ju finnas även en sådan affär men tyvärr och jag som hade endast ett litet ärende.
      Fortsatte sedan via Storkyro till Vörå (min gamla hemort) där syster yngre bor. Ringde redan på väg dit och tiggde kaffe och visst, kaffet var klart när vi kom. Hade mycket att babbla om, bl.a. stickning o garn så kvällen blev sen. Säkert undrar någon om jag hittade nåt garn och jo visst, jag inhandlade en hel hög som fick fylla på mitt lilla garnlager.
      I går fick vi tre gossar hit för övernattning och vet ni t.om. fyraåringen var uppe till halv elva så länge vi såg mellon från Sverige. Äsch, man måste ju inte vara så noga med det där tidsbestämt sänggåendet sen man bara är farmor o farfar tänker jag. Annat är det ju så länge man är  mamma o pappa och försöker lära. Ingen har dock klagat på oss ännu. I dag begärde de plättar innan de for hem och det fick de som lunch. Ljuvliga barnbarn. Trött är man sedan så det blev att sträcka ut sig på soffan efteråt en stund, skööönt.
       Hoppas ni alla haft det bra i helgen. Ha det så gott, vi ses.

1 kommentar:

Evy sa...

Så trevligt med en utflykt och att titta på nya garner.Det är härligt att vara farmor och farfar! Trevlig vecka önskar jag dig.